Als werkgever ben je bereid om te investeren in jezelf en in je medewerkers. Je gelooft in de kracht van het individu, in de kracht van teams, in de kracht van samen en in de kracht van verbinding. Je product of dienst wordt beter als elk individu goed in zijn/haar vel zit en er verbinding is in het team.
Maar zit iedereen lekker in zijn vel? Zit het team lekker in zijn vel?
Helaas, lang niet altijd…
De eerste signalen zijn vaak oppervlakkig. Je hoort in de wandelgangen:
- Volgens mij gaat het niet zo goed met …
- Ze begint fouten te maken
- Hij is nu al voor de 3ekeer te laat
- De leidinggevende ging volledig en ongepast door het lint tijdens een overleg
- Ze ligt in scheiding en haar moeder is ook nog ernstig ziek. Ze heeft het zwaar.
Dit kunnen tekenen aan de wand zijn om het gesprek met je medewerker aan te gaan.
Waarom wachten tot dat de medewerker helemaal uitvalt? Waarom wachten op de ziekmelding en dan een lang traject moeten ingaan met een bedrijfsarts? Het kan ook anders: Huur een coach in voor je medewerker.